that's me!

3 kids, een man, een kat en een business vullen mijn dagen.
Klein beetje sportief op de MTB, met de tennisraket en op de ski’s maar… doe iedere ochtend vóór het ontbijt een wandeling.
Een citytrip, weekendje weg, reisje sla ik niet af.
Voluit genieten met familie en vrienden ook niet.

Aangetrokken door al het moois wat het leven te bieden heeft. Gebeten door sprekende beelden, kleuren, quotes, verhalen zolang het maar emoties losmaakt.
Ik deel graag mijn passie en kennis om de visuele wereld
nog mooier te maken.

Dat het creatieve altijd in mij gezeten heeft, bevestigt mijn kerntalentenanalyse heel duidelijk. Als kind maakte ik kleertjes, tekende en kleurde ik vaak en richtte ik mijn slaapkamer verschillende keren per jaar opnieuw in. Mama helpen met het maken van etalages vond ik fantastisch om te doen. Hierdoor droomde ik er als tiener van om de opleiding mode-ontwerp te volgen, maar mijn ouders hadden een meer klassieke opleiding in gedachten voor mij. 😉 

Toegepaste communicatie werd de tweede keuze. Aanvullend op dit diploma studeerde ik nog vier jaar reclamevormgeving en fotografie aan Sint-Lucas in Gent. Met twee diploma’s op zak voelde ik mij klaar om de arbeidsmarkt op te gaan.

"Ik voel mij sterk aangetrokken
door al het moois wat de wereld te bieden heeft."

Yin & Yang,
creatief en commercieel

Als product manager bij Lannoo Graphics kon ik naast het rationele ook met kleur, beeld, foto’s en trends bezig te zijn. Ik bezocht jaarlijks heel wat beurzen, volgde de kleurtrends op de voet en was iedere dag in de weer met designers. Naast mijn creatieve job in loondienst kon ik als zelfstandige in bijberoep mijn creativiteit de vrije loop laten in het maken van wenskaarten, gelegenheidsontwerp en fotoreportages.

Die mode-opleiding bleef me triggeren, dus na de geboorte van de derde besloot ik om er toch voor te gaan. Ik ontdekte dat alle balletjes tegelijk in de lucht houden geen evidentie is. Mama van drie, een voltijdse job, freelancer in bijberoep en opnieuw studeren, … de combinatie was pittig, maar de modeshow als eindwerk was de kers op de taart. 

"Gebeten door sprekende beelden, kleuren, quotes en verhalen, zolang het maar emoties losmaakt."

Creatief advies
met oog voor jouw branding

In 2010 ging ik definitief  als voltijds freelance projectmanager van creatieve projecten aan de slag. Crea’dvise (to advise creative projects) was geboren. In de afgelopen jaren deed ik heel wat diverse projecten waarin ik de combinatie van het creatieve en het economische in mij naar boven kan halen. 

Naargelang de opdracht coördineer ik de opstart van nieuwe collecties, de ontwikkeling van marketingtools, het aansturen van designers en leveranciers, het organiseren van kleine bedrijfsevenementen, … In deze projecten zorg ik ervoor dat de branding van ondernemingen steeds op de juiste manier doorgetrokken wordt.

Voor een aantal grote klanten zoals Unilin Flooring, Unilin Panels, De Laere Decor NV, Petac BV,… mocht ik al meerdere projecten coördineren. 

Vandaar ook de tagline “creatief advies met oog voor jouw branding”. 😉

Vaak merk ik bij ondernemers dat ze naast hun website en logo weinig tot niets aan hun branding doen.

  • Ze zijn er zich niet van bewust
  • Ze zijn niet echt tevreden over hun huidige branding
  • Ze vinden het vervelend om afhankelijk te zijn van externe freelancers
  • Ze weten totaal niet hoe ze dit zelf kunnen aanpakken.

Hierdoor hebben ze niet het zelfvertrouwen om zichtbaar naar buiten te komen en trekken ze hun ideale klant niet aan.

Telkens vind ik dit zo’n gemiste kans
en hierdoor kwam ik op het idee om deze ondernemers te helpen om zelf hun branding te creëren en bij te sturen tot een huisstijl die voor hen goed voelt.
En uiteraard om hen te leren hoe ze die branding zelf consistent kunnen toepassen.

Tijdens mijn trajecten zie ik ondernemers groeien.
Ze geloven in hun branding en voelen dat hun huisstijl helemaal bij hen past
omdat ze hem zelf gecreëerd hebben.
Het is zo leuk om te zien hoe gemotiveerd mijn klanten zijn om hun huisstijl uit te stralen naar buiten toe. Ze groeien als ondernemer, trekken hun ideale klanten aan en ondernemen met nog
meer passie en impact.

ondernemersbloed

Als dochter van twee zelfstandigen werd ik als kind elke dag geconfronteerd met het zelfstandige leven. Opgegroeid tussen de pateekes, pistolets en brood, stond ik heel vaak achter de toonbank of in de tearoom. Het was een plezier om lekkere producten te verkopen en in contact te komen met klanten. Keihard werken – ook op feestdagen – en weinig vrije tijd waren de keerzijde.

Het sprak me aan, maar toch wil ik het graag anders doen. Ik zoek in mijn ondernemerschap naar een goede balans tussen werk, gezin en plezier. Als voorzitter van ‘Moorsele Onderneemt’, de zelfstandigenorganisatie van Moorsele, zet ik me samen met het bestuur in voor de ondernemers van onze gemeente. We organiseren activiteiten voor en door ondernemers en zo hou ik de vinger aan de pols bij wat leeft onder hen. “Het bloed kruipt waar het niet gaan kan”, zei mijn oma altijd. 🙂

mijn kleuren

Als Persoonlijke kracht coach wil de kleuren die echt bij jou passen naar boven halen. Uiteraard heb ik de test zelf ook gedaan. Wat een verrijking! Dat ik een uitgesproken ‘aarde’-type is duidelijk.

Mijn powertype kleur Indigo en balanstype Zalm zijn echt op mijn lijf geschreven. Ik maak deze kleuren zichtbaar in mijn branding en voel dat het plaatje klopt. Het geel zit in mijn blauwdruk en hoort gewoon bij mij. Wil je mij echt leren kennen ?