Kleuren wekken emoties op
Kleur is het eerste wat we ons herinneren van een merk. Kleuren vallen op en verhogen de herkenbaarheid. Daarom bestaat een logo vaak uit 1 à 3 kleuren zodat we deze makkelijk herkennen.
De kleurenpsychologie leert ons dat kleuren invloed hebben op onze emoties. Geel straalt optimisme en duidelijkheid uit, rood passie en durf, blauw staat voor vertrouwen en loyaliteit enz.
De ‘klassieke’ marketing kiest de kleuren in functie van de doelgroep die je MOET bereiken, wat jouw merk MOET uitstralen en welke emoties je bij je doelgroep wil losmaken.

ik pak het anders aan...
Als gecertificeerde Persoonlijke Kracht-coach werk ik in ieder branding traject met de Persoonlijk Kracht-methodiek om de kleuren te ontdekken die echt bij jou passen. De unieke Persoonlijke Kracht Test vertrekt van binnen naar buiten. Wie ben jij, wat is jouw zone of genius, wat zijn jouw drijfveren en welke kleuren visualiseren jouw persoonlijkheid, Dit ook volgens de kleurenpsychologie maar dan vertrekkend vanuit de kern van wie jij bent.
De test gaat jouw visuele identiteit meten, versterken en zichtbaar te maken. Op een positieve, creatieve en kleurrijke manier kom jij naar buiten met jouw branding en straal jij uit wie je echt bent in al jouw communicatie, online en offline.
Geen kleurkeuze in functie van jouw doelgroep of volgens de ‘oldschool’ marketing, wel een bewuste keuze die perfect aansluit bij wie jij bent en waar jij voor staat.
NIET ZOMAAR KLEUREN MAAR JOUW KLEUREN
Wil jij …
- De kracht van kleur en beeld gebruiken om je merk op te bouwen.
- Je (personal) brand aanwenden om je eigen krachten zichtbaar te maken.
- Bewust kleuren gebruiken voor jouw branding die echt bij jou passen
- Jouw grootste talenten of zone of genius ontdekken én zichtbaar maken voor meer impact.
- Jouw ideale klant aantrekken met jouw persoonlijke brand(kleuren)
… jij bent jouw bedrijf!
Jouw bedrijf is de optelsom van jouw merk + jouw personal brand. Met jouw kleuren kan je juiste indruk maken. Hoe meer jij jouw grootste krachten omarmt en wat jou uniek maakt laat zien, hoe meer jij en jouw bedrijf gaan groeien.
Door jouw kleuren zichtbaar aan te trekken of te tonen, hoe meer impact je zal hebben met jouw visuele boodschap. De non-verbale communicatie is heel belangrijk. Het visuele, en dan vooral kleur, trekt eerst de aandacht. Daarna zien we vorm en dan tekst.
persoonlijke kracht methodiek
Vandaag kunnen we er niet meer om heen dat leven en werken vanuit je talenten, drijfveren, jouw missie steeds belangrijker wordt. Mensen kiezen bewust(er) voor kwaliteit in werk en leven om hun energiepeil hoog te houden. Je eigen krachten kennen en er bewust mee omgaan brengt jou dicht bij jezelf en je verlangen.
De Persoonlijke Kracht Test is een unieke test met 40 vragen waarmee je inzicht krijgt in jouw talenten en drijfveren. Deze inzichten tonen jou welk pad bij jouw potentieel past en hoe jij impact kan hebben. Hiermee kan je aan de slag om jouw unieke krachten zichtbaar te maken door jouw eigen kleuren (powertypes) te gaan gebruiken in jouw branding, kleding of interieur.
De Persoonlijke kracht methodiek meet jouw gedrag, jouw drijfveren en manier van communicatie in werk en privé. De test geeft inzicht in wie je bent, wat jij moeiteloos doet en wat jou drijft. Dit is voor jou de handleiding om te groeien naar de beste versie van jezelf en om jouw grootste talenten nog meer zichtbaar te maken.
Bekijk het als een kerntalentenanalyse die jouw kleuren kenbaar maakt.

De Persoonlijke Kracht Methodiek meet, versterkt en maakt Persoonlijke Kracht zichtbaar
Het Persoonlijke Kracht Model bestaat uit 4 Elementen en 10 kleurfamilies.
De 4 elementen vuur-water-aarde-lucht, gebaseerd op de filosofie van de elementen, geven inzicht in hoe jij de dingen moeiteloos doet.
De 10 Kleurfamilies, op basis van de universele inzichten in de psychologie van kleur, staan voor wat jij het allerbelangrijkste in het leven vindt, jouw grootste drijfveren.
De combinatie van 1 element en 1 kleurfamilie is een powertype of krachtpersoonlijkheid. Het Persoonlijke kracht model bevat dus 40 unieke Powertypes – 40 Krachtpersoonlijkheden.
Ieder van ons heeft iets van de 4 elementen en van de 10 kleurfamilies in zich. De elementenvlieger toont hoe de verdeling van de elementen voor jou is en op welk element je het hoogst scoort. De resultaten van de kleurfamilies leiden tot jouw grootste powertype, jouw blauwdruk (4 grootste powertypes) en jouw impact.
De Persoonlijke Kracht Test is een online test met 40 vragen. Het invullen duurt ongeveer 30min en in met die test wordt jouw unieke kracht gemeten.
Er zijn 4 fases
- Jouw verlangen
- Jouw grootste powertype
- Jouw blauwdruk voor succes en geluk
- Jouw impact.
Jouw powertype toont welk element (hoe jij de dingen het liefste doet) en welke kleurfamilie (wat jouw belanrgijkste drijfveren zijn) bij jou het sterkst aanwezig zijn. Het resultaat is jouw allergrootste kracht.
De sleutel tot succes is het ontdekken van jouw Balanstype. Ieder kleur heeft immers een balanskleur. Het inzetten van jouw powertype en balanstype is belangrijk om de beste versie van jezelf te worden.
Jouw blauwdruk is de combinatie van de 4 hoogst scorende kleurpersoonlijkheden die diep in jou zitten. Speel met jouw kleuren, maak ze zichtbaar en versterk zo jouw grootste talenten.
1. MIJN POWERTYPE

MIJN ELEMENT : AARDE
- grondig
- stevig
- houvast
- zekerheid
- voedingsbodem
- praktisch
- concreet
- diep
- stabiel
- fundament

MIJN KLEURFAMILIE : BLAUW
Leiderschap en communicatie
- Kobalt : charismatische leider
- Blauw : diplomatieke organisator
- Indigo : gerespecteerde visionair
- Lichtblauw : vlotte communicator

MIJN POWERTYPE KRACHT n°1
INDIGO : De gerespecteerde visionair
- Gezaghebbend
- Diplomatiek
- Diepzinnig
- Standvastig

MIJN BALANSKLEUR : ZALM
De speelse rebel
- Nieuwsgierig onderzoekend
- Leven in het moment
- Humor
- Speels
- Ondeugend
2. MIJN blauwdruk voor succes

Mijn blauwdruk bestaat uit 4 kleuren die samen een compleet beeld van mij geven. De eerste kleur is indigo, de kleur die het sterkst aanwezig is en de kleur van mijn Powertype.
Samen met de tweede, derde en vierde kleur zijn deze kleuren mijn hoogst scorende Powertypes. Ze voegen eigenschappen toe die kenmerkend voor mij zijn en die een totaalbeeld laten zien.
Indigo heb ik hierboven al beschreven.

- verantwoordelijk
- loyaal
- respectvol
- rustig

- geaard
- flamboyant
- doortastend
- onderzoekend

- innerlijke schoonheid
- overtuigend
- overvloed
- ruimdenkend
3. mijn elementenvlieger
Even op een rijtje waar de Elementen voor staan:
- Vuur: bepaalt, initieert, leidt, is snel en actief en spoort aan tot actie en daadkracht
- Water: schenkt, is flexibel, zorgzaam, diplomatiek en rustig met een mensgerichte aanpak
- Aarde: houdt vast, is diep en brengt gestructureerd en weloverwogen resultaten tot stand
- Lucht: inspireert, geeft vrijheid, ruimte, dromen en is levenslustig, creatief en vernieuwend
Zelf ben ik een overtuigend ‘aarde’-type met nog vrij veel lucht en water. ‘Vuur’ voelt voor mij niet zo natuurlijk aan en vraagt de meeste energie.

Wat maakt de Persoonlijke Kracht Methodiek uniek?
- Het is de enige test die jouw persoonlijke krachten meet, versterkt én zichtbaar maakt
- Het legt jouw grootste talenten en drijfveren bloot
- Het toont het pad waarin je nog kan groeien
- Het is gebaseerd op de filosofie van Elementen en de psychologie van Kleur
- Het gebruikt de associatieve taal van Elementen en Kleur waardoor de resultaten een visuele weergave krijgen en beter worden onthouden.
- Het zet aan tot actie. Door je grootste krachtkleuren aan te trekken of te gebruiken in jouw branding, erken je voor jezelf je grootste krachten en maak je deze met kleuren zichtbaar in je non-verbale communicatie.